söndag 11 november 2012

Är du drömtydare?

Klicka på bilden och förstora
Världen har byggts av drömmar. Den amerikan-
ska drömmen är en av dem.

Kristendom är ett annat slags drömspel, där profeterna i Gamla testamentet drömde om en Messias som snart skulle komma. Och judarna väntar än idag på denna figur.

Men kristna har inte samma tålamod. De gjorde slag i saken och påstår att judarnas drömmar redan har slagit in. Kristna har för vana att köra över folk.


Judar är judar och kristna är kristna. Men jag är svensk och drömmer om ägg. Genom en dimensionsportal slungas hönsägg in i min värld.
Ägg är en symbol för liv och uppståndelse. Innanför skalet ryms allt det som behövs för att kycklingen ska kunna växa och så småningom kläckas till nytt liv. Vill drömmarnas skapare att jag ska födas på nytt? Eller är  är det kristendomens Gud som kastar smaklösa ägg för att jag kritiserar honom?  Kan det vara min vän Sture som menar att jag snackar för mycket?  

Universum är tyst men bär på förunderliga hemligheter som måste uttydas. Är du en drömtydare? Vad betyder min dröm? Är detta en sanndröm? Eller...


Ska jag ta den på allvar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar