fredag 26 oktober 2012

Det här jag...

Det här är jag... och en handfull av mina mest betydelsefulla vänner som formar mig. De personer som fattas i persongalleriet, ska jag fotografera i framtiden.

Dom har inget val. Deras öde är jag och min kamera...

Det här är Åsa.
En färggrann kvinna. Hennes personlighet  är större och vackrare än min egen.





Det här är Pekka. Han lämnade Sverige för kärlekens skull. Han emigrerade till Finland där han tog sig en hustru (som det heter på på bibelsvenska). På den tiden bestämde mannen. Nu har allt blivit bättre.
Det här är Frank med sin ursnygga hatt. Han gav mig rådet att "göra det enkelt, inte krångla till det", en omöjlig uppgift för mig.
Varje gång jag är nära att följa rådet misstänker jag att "detta är för enkelt".

Frank har gett upp tanken på att jag någonsin ska lyckas. Men inte jag.

De som står närmast på tur fotografering är Sture, Håkan, Thomas, Ulrika, Bertil...och... bilden på mig har Sture Henriksson tagit och jag har ljussatt och frilagt i Photoshop...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar