måndag 23 maj 2011

Dagens kaffetår...

(Klickbar bild)  ©bengt wikström
















Jag vill vara nyansrik och kraftfull. Som extra mörkt rostat kaffe.
(Jag köper alltid Arvid Nordqvist Classic Franskrost.)

Problemet har varit att brygga kaffet i skogen. Men nu har jag löst det! 
Jag brygger det i stora tepåsar som jag doserar i förväg hemma.

Så nu doppar jag mitt kaffe vid sjökanten och njuter av dess smak med en
viss ton av kakao och ingefära.
 
Jag frågar min färdkamrat om min egen nyansrikedom och kraftfullhet.

Han dröjer med svaret...faktum är att han fortfarande inte har gett något besked.
Men han tvekar inte att berömma kaffet och dess fulla arom!

Norrlänningar undviker att bli personliga – och dom förstår sig på kaffe men inte på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar